Ny början

Har fått mitt andra jobberbjudande under denna period som arbetssökande.

Och jag är jätteglad men samtidigt så kluven!!! Familjelivet här har ju åkt lite räkmacka på att jag har varit hemma. Det har varit så skönt att ha all den tiden och att ha kunnat vara så flexibel när det gäller lämning och hämtning av barn.

Nu kanske jag börjar jobba för någon som vill att dagen börjar kl. 8 och slutar 17. Är jag redo för det? (Arbetstiderna kunde diskuteras)

I-landsproblem helt klart, men det handlar ju om mitt och mina barns liv...

Helt ärligt, så hade jag helst velat vara hemmafru ett par år och sen satsat på karriären igen. Det är en lyx som vi inte har råd med.

Så ja, jag är glad men också bortskämt ambivalent...

Puss på er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0