Trygghet under falsk flagg

Idag var det första dagen på jobbet efter 18 månaders föräldraledighet.

Innan föräldraledigheten så svor jag på att inte gå tillbaka.

Naturligtvis så kunde jag ha sökt jobb under mammaledigheten men jag valde att bara vara mamma till 120%.

Vilket för oss till idag då jag gick tillbaka till ett jobb, som förutom en ok lön inte ger mig något längre. Och idag blev det så tydligt. Detta bolag som jag satte upp (dessa procedurer, processer, order hanteringar som jag la grunden till och som fortfarande används av alla dessa nya anställda) har idag så tydligt visat att de inte vill ta min kompetens till sitt förfogande.

Mitt jobb har reducerats ner totalt - eller rättare sagt - så många andra har delat på mitt jobb att mitt jobb inte finns kvar. Och det som erbjöds mig idag var i princip att sortera papper...

Så just nu så kommer jag att sortera papper med ett leende på läpparna för nu börjar mitt jobbsök på riktigt.

Och när maken har skrivit på sitt förlängda kontrakt så säger jag upp mig. Förhoppningsvis har jag hittat något nytt innan dess dock



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0