Söndagstankar & latte med kaka

Var på behandling idag, så det jobbades både på kroppen och psyket enligt Grinbergsmetoden.

Skönt och välbehövligt!

Min terapeut (behandlare eller vad man nu kallar det) påpekade att jag använder ordet "försöka" väldigt mycket.
Jag säger inte "jag ska göra si eller så" utan jag ska försöka.
Det är lustigt men hennes påpekande öppnade verkligen mina ögon!

Ja, jag garderar mig själv mot misslyckanden, mot att framföra min egen vilja och stötta på motstånd med ordet försöka.

Men det som egentligen händer är ju i princip att jag gör halvhjärtade försök eller gör inget alls - jag försöker ju!

Så nu ska jag vara mer observant på hur jag använder ordet och sluta försöka och göra istället.

Mer action helt enkelt



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0