Vem är Fröken Lagom?

Vem är så Fröken Lagom? Och varför just lagom - detta hederliga, svenska ord lagom... (Själv lärde jag mig precis lite nytt om ordet på Wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Lagom)

Jo, för att en gång i tiden var jag just så där hjärtligt lagom = lagom synlig, lagom duktig, lagom bråkig, lagom svår, lagom mobbad, lagom misshandlad, lagom utnyttjad, lagom glad...
Lagom helt enkelt.

Men främst så verkade mitt liv och mina upplevelser så otroligt LAGOM, när jag jämförde mig själv med de öden som de starka kvinnorna i min släkt hade gått igenom. Ja, då var jag snudd på tråkig och konservativ - helt klart mindre dokusåpig - helt enkelt lagom.

Så Lilla och Stora Fröken Lagom försökte alltid hitta en plats i livet där hon kunde platsa in - hon försökte hitta ett sammanhang där hon kunde sätta ord på sina upplevelser och känslor MEN enligt henne så vände sig BRIS, Rädda Barnen och Fågel Fenix till barn och kvinnor som hade råkat ut för något så mycket värre.

Inget lagom där inte och på det viset förringade jag mig själv och mina upplevelser - liksom klappade mig själv på axeln och sa "Sluta tyck synd om dig själv", "Ryck upp dig".

Och jag blev så otroligt ensam - kanske kan jag idag nå ut till någon och genom bloggen få den personen att känna sig mindre ensam. Alla har vi en livsresa att gå igenom och kanske hjälper jag någon genom att hjälpa mig själv.

Idag är jag inte så där "Lagom". Jag jobbar på att få ihop Lilla och Stora Fröken Lagom med "Fru Idag" och jag försöker att se mig själv med ett positivt sinnelag och med mycket kärlek.

Jag tror på världen och mig själv idag - men resan var lång och jag jobbar på det dagligen.

För att låna andras ord : Lady Antebellum

But down the road the sun is shining
In every cloud there's a silver lining
Just keep holding on (just keep holding on)
And every heartache makes you stronger
But it won't be much longer
You'll find love, you'll find peace
And the you you're meant to be
I know right now that's not the way you feel
But one day you will






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0